Karim Amghar sprak met collega’s van de werkplaats over de werkwijze, onze visie en onze dromen. Hoe ziet burgerschapsonderwijs er idealiter uit? Welke problemen ontdekken we door onze manier van werken? Karim in gesprek met een student van een van onze docenten, een docent, de onderzoeker en de projectleiding over kansen, pijnpunten en het werken in de werkplaats.
Ideologisch onderwijs niet in belang van de leerling
Waar leiden we voor op? En waarvoor zouden we moeten opleiden? Die vragen werden onlangs impliciet beantwoord in het tijdschrift voor Economisch...
Hoe politiek mag onderwijs zijn?
Neutraal onderwijs wordt vaak nagestreefd, maar is tegelijkertijd volgens velen onhaalbaar. Dus, hoe politiek mag onderwijs (dan) zijn? Anouk...
Kritische meningsvorming in vmbo: vakinhoud als vertrekpunt.
Kritische meningsvorming is belangrijk voor iedere burger. De inhoud van de bètavakken is goed om kritische meningsvorming te oefenen, maar in het...
Interview met Michiel Waltman: “Ze waren enorm gedreven om mbo-studenten serieus te nemen en ze een stem te geven.”
In aanloop naar de conferentie Kritisch burgerschapsonderwijs in het mbo op 23 januari 2023 delen we elke maand een interview met iemand van de...
Artikel: “Learning to question the status quo” online
In het tijdschrift Journal of Vocational Education & Training is een artikel van de werkplaats gepubliceerd. Anouk Zuurmond, Laurence Guérin,...