Bram Eidhof en Hessel Nieuwelink schreven een brief aan de commissie Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen van de Tweede Kamer. Ze pleiten voor meer aandacht voor burgerschapsonderwijs in het mbo en wijzen onder andere op het belang van participatie in een goed functionerende democratie. Dat kunnen we zeker steunen. Met de uitwerking in hun brief zijn we het echter niet eens. Laurence Guérin en Daan van Riet schreven een reactie, zie onderstaande knop voor de brief.
Klik op deze link voor de brief van Bram en Hessel.
Onderzoeksrapportage staat online
Het onderzoeksrapport staat online. Hierin verantwoorden we hoe we onderzoeksmatig hebben gehandeld gedurende 4,5 jaar werkplaats. Het document is...
Publieksrapportage staat online
Het publieksrapport staat online. Hierin wordt verantwoord hoe de subsidie van NRO is gebruikt, welke resultaten zijn bereikt en welke lessen...
Ideologisch onderwijs niet in belang van de leerling
Waar leiden we voor op? En waarvoor zouden we moeten opleiden? Die vragen werden onlangs impliciet beantwoord in het tijdschrift voor Economisch...
Hoe politiek mag onderwijs zijn?
Neutraal onderwijs wordt vaak nagestreefd, maar is tegelijkertijd volgens velen onhaalbaar. Dus, hoe politiek mag onderwijs (dan) zijn? Anouk...
Kritische meningsvorming in vmbo: vakinhoud als vertrekpunt.
Kritische meningsvorming is belangrijk voor iedere burger. De inhoud van de bètavakken is goed om kritische meningsvorming te oefenen, maar in het...