Op 5 oktober geven Michiel Waltman en Daan van Riet een workshop over formatief toetsen binnen de werkplaats. Ze laten zien hoe docenten ermee werken en hoe het tot uiting komt in de praktijk. De beschrijving van de workshop:

Hoe maak je toetstaken om zicht te krijgen op vakoverstijgende vaardigheden van je studenten in levensechte situaties? Waar moet je in de analyse van antwoorden op letten om studenten verder te kunnen helpen in hun ontwikkeling en je onderwijs hierop aan te passen? In deze sessie laten we zien hoe je, met de werkwijze van bewijsgericht ontwerpen en de cyclus van formatieve evaluatie,  docenten hiermee verder kan helpen. We gebruiken hiervoor ter illustratie concrete voorbeelden, materialen en resultaten uit ons praktijkgericht onderzoek van de werkplaats ‘Democratisering van kritisch denken’. Deze sessie is interessant voor iedereen die zich bezighoudt met formatief evalueren in het onderwijs: bijvoorbeeld als (beginnend) docent leer je meer over zelf goede toetsen maken, als schoolleider of lerarenopleider leer je hoe je docenten/studenten verder kunt professionaliseren in formatief handelen.

Zie voor het hele programma onderstaande link.