Gepubliceerd in Elsevier 2018
Binkhorst, F., C.L, Poortman, S.E., McKenney, W.R. van Joolingen
In dit Engelstalige, wetenschappelijke artikel wordt uiteen gezet hoe twee DOTs (Docent Ontwikkel Teams) begeleid worden door middel van een stapsgewijze methode die gedeeld en verticaal leiderschap integreert. Er wordt beschreven hoe ingewikkeld het is om een professionele leergemeenschap als een DOT te organiseren en te begeleiden. Adequaat leiderschap bieden is complex, maar volgens studies wel nodig. De bevindingen van deze studie laten zien dat zowel verticaal als gedeeld leiderschap mogelijk is, maar het tegelijkertijd absoluut een uitdaging is.
Intreerede Laurence Guérin over democratisering van wereldburgerschap
Laurence Guérin en haar collega's over wereldburgerschap De wereld globaliseert, grensoverschrijdende uitdagingen als klimaatverandering en...
Reflectieboekje format
Als docent is het belangrijk om regelmatig op je eigen didactiek en persoonlijk handelen te reflecteren. In de werkplaats doen we dit samen. We...
De mbo-student als klusser van en voor de democratie
De MBO-raad, VGN, NVVB en BZK hebben afgesproken om mbo studenten in te zetten als vrijwilligers om de Tweede Kamer verkiezingen soepel te laten...
Terugkijken webinar: ‘Burgerschapsonderwijs in het mbo, het mag een beetje kritischer’
Webinar 'het burgerschapsonderwijs in het mbo mag een beetje kritischer' Op 17 november organiseerden we een webinar. We bieden graag...
Bildung in het beroepsonderwijs – Anouk Zuurmond
Bildung in het beroepsonderwijs - Opening up spaces for meaningful engagement in educational praxis Het lectoraat Normatieve...