Bildung in het beroepsonderwijs – Opening up spaces for meaningful engagement in educational praxis
Het lectoraat Normatieve professionalisering van de Hogeschool Utrecht heeft een bundel uitgebracht waarin de normatieve dimensie van het onderwijs wordt belicht. Anouk Zuurmond heeft hierin een hoofdstuk geschreven over de Werkplaats, met een specifieke focus op het begrip Bildung. In dit hoofdstuk wordt beschreven welke rol dit begrip heeft gespeeld in recente beleidsteksten over onderwijs. Op basis van de visie van de Werkplaats en de activiteiten in de DOT wordt vervolgens beargumenteerd dat Bildung juist in relatie tot burgerschap en kritisch denken een cruciale rol speelt in de beroepsvoorbereiding.
Het hoofdstuk is vrij in te zien via onderstaande knop. Het hele boek is te vinden via https://eburon.nl/product/opening-up-spaces-for-meaningful-engagement-in-educational-praxis/
De mbo-student als klusser van en voor de democratie
De MBO-raad, VGN, NVVB en BZK hebben afgesproken om mbo studenten in te zetten als vrijwilligers om de Tweede Kamer verkiezingen soepel te laten...
Terugkijken webinar: ‘Burgerschapsonderwijs in het mbo, het mag een beetje kritischer’
Webinar 'het burgerschapsonderwijs in het mbo mag een beetje kritischer' Op 17 november organiseerden we een webinar. We bieden graag...
Bildung in het beroepsonderwijs – Anouk Zuurmond
Bildung in het beroepsonderwijs - Opening up spaces for meaningful engagement in educational praxis Het lectoraat Normatieve...
Terugkijken digitale lunchlezing: ‘Kritische professionals, Bildung en kritisch denken in het mbo’
Terugkijken lunchlezing: 'Kritische professionals. Burgerschap, Bildung en kritisch denken in het mbo.' Op 14 oktober gaf Anouk Zuurmond een...
Terugkijken webinar “De kritisch denkende student in het mbo: autonoom en constructief” | 9 december 2020
Webinar "De kritisch denkende student in het mbo: autonoom en constructief" 09-12-2020 | 14:00 - 16:15 | Online Het Expertisecentrum Kritisch...